Ramowy rozkład dnia
RAMOWY PLAN DNIA – KLUB DZIECIĘCY
7:00 – 8:30 Powitanie dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawa z nauczycielem, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka
8:30 – 8:40 Czynności higieniczne, przygotowanie do I śniadania
8:40 – 9:00 I śniadanie
9:00 – 10:00 Zajęcia zorganizowane przez nauczyciela stymulujące wszechstronny rozwój dziecka, zabawy ruchowe, muzyczne, paluszkowe, manipulacyjne, wspierające rozwój mowy, plastyczne, z j.angielskim. Pobyt na świeżym powietrzu (spacery, zabawy na sprzętach terenowych na placu zabaw). Przygotowanie do posiłku (czynności higieniczne)
10:00 – 10:30 II śniadanie
10:30 – 10:40 Czynności higieniczne, przygotowanie do leżakowania
10:40 – 12:10 Leżakowanie
12:10 – 12:30 Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu
12:30 – 13:00 Obiad
13:00 – 17:00 Rozchodzenie się dzieci do domów, zabawy manipulacyjne, paluszkowe, swobodne, stymulujące wszechstronny rozwój dziecka, mowy, muzyczne, ruchowe, zabawy zorganizowane przez nauczyciela oraz swobodne. Pobyt na świeżym powietrzu.
RAMOWY PLAN DNIA – PRZEDZKOLE - DZIECI STARSZE
6:30 – 8:30 Powitanie dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjna, praca indywidualna z nauczycielem, zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka, zabawy swobodne. Zabawy ruchowe, muzyczne i integracyjne
8:30 – 8:45 Czynności porządkowe, przygotowanie do I śniadania
8:45 – 9:00 I śniadanie – ćwiczenie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higienicznych, kulturalnego zachowania i estetyki, wdrażanie do czynności porządkowych po skończeniu posiłku
9:00 – 9:20 Czynności higieniczne, przygotowanie do zajęć
9:20 – 10:30 Zajęcia edukacyjne będące realizacją podstawy programowej: zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno – moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej, literackiej, teatralnej, eksperymentalno – badawczej. Realizacja różnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej. Zabawy w odkrywanie oraz badanie
10:30 – 11:00 Zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjna, praca indywidualna z nauczycielem, zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka
11:00 – 11:10 Czynności higieniczne, przygotowanie do II śniadania
11:10 – 11:25 II śniadanie - ćwiczenie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higienicznych, kulturalnego zachowania i estetyki, wdrażanie do czynności porządkowych po skończeniu posiłku
11:25 – 12:30 Spacery, wycieczki, zabawy ruchowe i na sprzętach terenowych w ogrodzie oraz na placu zabaw. Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze w środowisku przyrodniczym. Lekkie prace ogrodnicze
12:30 – 12:45 Czynności higieniczne i porządkowe, przygotowanie do obiadu
12:45 – 13:15 Obiad - ćwiczenie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higienicznych, kulturalnego zachowania i estetyki, wdrażanie do czynności porządkowych po skończeniu posiłku
13:15 – 14:00 Relaksacja dzieci przy muzyce, czytanie bajek, opowiadań, zabawy paluszkowe, słowne, masażyki, oglądanie bajek na dużym ekranie
14:00 – 17:00 zabawy dowolne (przy niewielkim udziale nauczyciela), aktywność własna – zabawy indywidualne w małych grupach, zabawy tematyczne, badawcze, ruchowe, ze śpiewem, zabawy pantomimiczne, gry planszowe i stolikowe, rozchodzenie się dzieci do domów
RAMOWY PLAN DNIA – PRZEDSZKOLE - DZIECI MŁODSZE
6:30 – 8:30 Powitanie dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjna, praca indywidualna z nauczycielem, zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka, zabawy swobodne, ruchowe, muzyczne i integracyjne.
8:30 – 8:40 Czynności porządkowe, przygotowanie do I śniadania
8:40 – 9:00 I śniadanie
9:00 – 9:20 Czynności higieniczne, przygotowanie do zajęć
9:20 – 10:00 Zajęcia edukacyjne będące realizacją podstawy programowej: zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno – moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej, literackiej, teatralnej, eksperymentalno – badawczej. Realizacja różnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej. Zabawy w odkrywanie oraz badanie
10:00 – 10:30 Spacery, wycieczki, zabawy ruchowe i na sprzętach terenowych w ogrodzie oraz na placu zabaw. Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze w środowisku przyrodniczym
10:30 – 10:45 Czynności higieniczne, przygotowanie do II śniadania
10:45 – 11:00 II śniadanie
11:00 - 12:30 Realizacja różnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej, spacery, zabawy ruchowe na placu zabaw
12:30 – 12:45 Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu
12:45 – 13:20 Obiad
13:20 – 14:00 Relaksacja przy muzyce, czytanie bajek, opowiadań, zabawy paluszkowe, słowne, masażyki, oglądanie bajek na dużym ekranie
14:00 – 17:00 Zabawy dowolne oraz przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy indywidualne i w małych grupach, zabawy tematyczne, badawcze, ruchowe, ze śpiewem, zabawy pantomimiczne, gry planszowe i stolikowe, rozchodzenie dzieci do domów