Zajęcia dodatkowe
W trosce o wszechstronny rozwój dzieci, Klub Dziecięcy Bursztynek oferuje następujące zajęcia dodatkowe
Dogoterapia – zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Dowiedziono, że samo przebywanie z nimi wpływa pozytywnie na dziecięcą psychikę i układ odpornościowy. Kontakt ze zwierzęciem działa motywująco, dyscyplinująco i uspokajająco. Dzieci nie tylko uczą się kontaktować ze zwierzęciem, ale przełamują lęki, nabierają pewności siebie, stają się bardziej otwarte. Pies staje się przyjacielem dziecka, zdolnym do wywołania spontanicznego uśmiechu i motywującym do podejmowania nowych aktywności. Każda wizyta piesków w Klubie Dziecięcym daje dzieciom dużo radości i dodaje odwagi do podejmowania nowych wyzwań.
Celem zajęć z dogoterapii jest :
-
kształtowanie pozytywnych emocji dziecka w kontakcie z psem,
-
wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka ,
-
doskonalenie sprawności ruchowej,
-
rozwijanie umiejętności motorycznych,
-
wielopłaszczyznowe oddziaływanie psa na zmysły dziecka tj.: wzrok, słuch, dotyk,węch,
-
ćwiczenie koncentracji uwagi,
-
wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego,
-
poznawanie i wypowiadanie prostych komend np. siad,
-
relaksacja, wyciszanie emocji
W klubie dziecięcym zajęcia z dogoterapii prowadzi Pani Malwina – certyfikowany kynoterapeuta, wraz z dwójką swoich psich asystentów – Karmelem i Kokoszem, pieskami rasy Cavalier king charles spaniel, które z racji swoich małych rozmiarów i mięciutkiej sierści są idealnymi towarzyszami dla naszych najmłodszych dzieci. Warto również zauważyć, że Cavaliery nie mają sierści typowej dla innych ras psów, co zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii.
Program powszechnej dwujęzyczności
Język ojczysty poznajemy jeszcze w okresie prenatalnym; słysząc dochodzące z otoczenia dźwięki, oswajamy się z nimi, a następnie przyswajamy, by w końcu zacząć z tych zasobów stopniowo czynnie korzystać. Jak dowiodły badania naukowe, dziecko może równolegle oswajać i przyswajać dwa albo nawet trzy języki i to z całym bogactwem korzyści.
Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
Wszystko zostało metodycznie zaplanowane od urodzenia aż do szóstego roku życia. Specjalnie przygotowane dwie serie edukacyjne: „Baby Beetles” (wiek 0-4), „Tom and Keri” (wiek 3-6) w formie spirali językowej wprowadzają rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań. Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym.
W Klubie Dziecięcym Bursztynek realizujemy program Baby Beetles będący pierwszym etapem na drodze ku dwujęzycznej przyszłości.
Bohaterami programu są sympatyczne żuczki i ich melodyjne piosenki. Dzięki nim dziecko poznaje ponad 160 angielskich słów i zwrotów. Seria składa się z 40 filmów i 40 piosenek, których dziecko może słuchać od pierwszych chwil życia.
Kurs zbudowany jest z 4 części. Każda z nich reprezentowana jest przez innego bohatera, który przedstawia inną sferę dziecięcego świata, a co za tym idzie – słownictwo. Zoom, Ring Ring, Splish Splash i Tick Tock to grupa przyjaciół o odmiennych charakterach i zainteresowaniach. Dzięki nim dziecko oswaja się z różnymi sytuacjami przyswajając określone słownictwo, ale także uczy się wielu innych rzeczy jak np. odpowiednich zachowań w różnych okolicznościach.
Kluczową rolę w nauczaniu odgrywają specjalnie skomponowane piosenki. Odpowiednie połączenie tekstu z muzyką ułatwia zapamiętywanie i powtarzanie, pomaga w wykształceniu się odpowiednich nawyków wymowy i zwyczajnie sprawia przyjemność. Piosenki nie są tłumaczone na język polski – znaczenie i sens wynikają z kontekstu animacji, co pozwala na równoległe budowanie kompetencji w obu językach.
Dzieci obcują z materiałami audio oraz wideo, zarówno w sposób czynny – np. poprzez zabawy ruchowe ilustrujące treść piosenki, jak i bierny – słuchanie przy zabawie klockami, rysowaniu, etc., by po pewnym czasie podejmować samodzielne próby artykułowania słów i zwrotów w języku angielskim.
https://dwujezycznedzieci.pl/